Programa
FORMACIÓ HOMOLOGADA:
Auditors de Comptes (ICAC): 2 hores en Altres matèries
Experts Comptables acreditats (RECC): 2 hores
FORMACIÓ ONLINE (EN DIRECTE):
Aquesta formació es farà a través de la plataforma Zoom del Col·legi en les dates i horari indicats. Per tramitar la inscripció és imprescindible fer-ho a través d'aquesta pàgina.
Un cop s'hagi completat la inscripció i abonat l'import, l'usuari rebrà una invitació per al registre a la plataforma ZOOM i poder obtenir així l'enllaç de connexió necessari per al seguiment en directe del curs.
DATES: 13 de maig de 2025
HORARI: de 16.00 a 18.00 h.
PREU DE COL·LEGIATS: 50 €
PREU DE NO COL·LEGIATS: 65 €
FORMACIÓ BONIFICABLE:
Aquest curs és bonificable a través de la Fundación Estatal para la Formación en el Empleo (www.fundae.es).
Totes les empreses disposen d'un crèdit anual per a la formació dels seus treballadors/res, mitjançant bonificacions a la Seguretat Social. Això vol dir que l'empresa es pot desgravar de les seves cotitzacions a la Seguretat Social les quantitats invertides en la formació dels seus treballadors/res. Els participants de la formació han d'estar contractats en el Règim General de la Seguretat Social.
El Col·legi d'Economistes no realitza els tràmits necessaris per gaudir de la bonificació. Per a qualsevol aclariment contacti amb aula@coleconomistes.cat
PROFESSOR:
Diego Artacho Martín-Lagos, advocat i Inspector d'Hisenda de l'Estat en excedència. Responsable del departament de Dret Penal Econòmic a RCD.
OBJECTIUS:
1. Proporcionar als economistes una visió clara dels principals delictes econòmics que poden afectar les empreses.
2. Explicar el marc legal aplicable i les conseqüències jurídiques per a empreses i administradors.
3. Oferir eines per a la detecció i prevenció de delictes econòmics en la gestió empresarial.
PROGRAMA:
1. Introducció als delictes econòmics a l'empresa.
a) Concepte de delicte econòmic.
b) Diferències entre frau, delicte i falta administrativa.
c) Responsabilitat penal de l'empresa i els seus administradors.
2. Principals delictes econòmics en l'àmbit empresarial.
a) Delictes societaris: administració deslleial, falsejament de comptes.
b) Delictes contra la Hisenda Pública i la Seguretat Social.
c) Blanqueig de capitals i finançament del terrorisme.
d) Corrupció en els negocis i suborn de funcionari ("cohecho").
e) Apropiació indeguda i estafa.
3. Responsabilitat de l'economista en la prevenció de delictes econòmics.
a) Deure de diligència i control en la gestió.
b) Importància dels programes de compliment normatiu (Compliance).
c) Conseqüències legals per a economistes i empreses.