Col·legi d'Economistes de Catalunya Ir a la página inicial de CEC

Tornar al Menú

Conferències i Sessions Temàtiques

Conferència: ''Les funcions del conseller, de l'auditor i de l'analista en la informació financera. El cas Grifols''

Dades de l’Acte

Nombre del curs:
 W008/2024
Seu:
 Barcelona
Àrea:
 COMPTABILITAT

Organitzador

  • COMISSIÓ DE COMPTABILITAT (COMISSIÓ CONJUNTA CEC-ACCID)

Programa

 

 

El repàs del cas Grifols pot servir per recordar les diferents funcions que, en relació amb la informació financera, tenen els consellers, els auditors i els analistes. Per això, en aquesta xerrada, es tractarà d'identificar i examinar les actuacions que han dut a terme cadascun d'ells. També es comentaran breument les reaccions del mercat i del supervisor.

 

Tot això, a través de la revisió de conceptes controvertits, com ara:

 

  • - Les responsabilitats de totes les parts involucrades.
  • - La diferència entre mesures contemplades en la normativa comptable aplicable (NIIFs en aquest cas) i les mesures alternatives de resultats, com ara l'EBITDA, amb menció d'alguna novetat de la NIIF 18.
  • - Els covenants que s' utilitzen en els contractes de finançament.
  • - L' abast d'un disclaimer
  • - Les diferències entre opinió, denúncia i acusació.

 

 

 

 

 

Data: 11 de juny de 2024

 

Horari: 17.00 hores

 

 

 

 

 

Presenta:

 

Sr. Oriol Amat, president de la Comissió de Comptabilitat (comissió conjunta CEC-ACCID).

 

 

Ponent:

 

Sr. Felipe Herranz, president de la Comissió de Comptabilitat del Colegio de Economistas de Madrid. Director del Màster en Auditoria i Riscos Financers de l'IEB.

 

 

Modera:

 

Sr. Martí Garcia, vicepresident de la Comissió de Comptabilitat (Comissió conjunta CEC-ACCID)

 

 

 

 

HOMOLOGACIÓ EN TRÀMIT:


Auditors de Comptes (ICAC): 1,5 hores en Comptabilitat

Experts Comptables acreditats (RECC): 1,5 hores

 

Per poder gaudir de l'homologació d'hores a efectes de l'ICAC i el RECC, serà necessari que la persona inscrita s'identifiqui correctament amb nom i cognoms a l'accedir a la plataforma Zoom i que compleixi l'assistència mínima requerida (80%).

 

 

 

 

.

 

Plataforma Zoom

 

Un cop s'hagi completat la inscripció, l'usuari rebrà una invitació per al registre a la plataforma ZOOM i poder obtenir així l'enllaç de connexió necessari per al seguiment de l'acte en directe.

 

Inscripcions obertes fins el dia anterior a les 23:59h.

 

 


SEU DE BARCELONA

SEU DE GIRONA

SEU DE LLEIDA

SEU DE TARRAGONA