Col·legi d'Economistes de Catalunya Ir a la página inicial de CEC

Tornar al Menú

Formació continuada

Webinar: Com gestionar el relleu generacional

Dades de la Formació

Nombre del curs:
 G140/2024
Seu:
 Barcelona
Àrea:
 DIRECCIÓ I GESTIÓ EMPRESES

Programa

.

 

 

FORMACIÓ ONLINE (EN DIRECTE):
Aquesta formació es farà a través de la plataforma Zoom del Col·legi en les dates i horari indicats. Per tramitar la inscripció és imprescindible fer-ho a través d'aquesta pàgina.
Un cop s'hagi completat la inscripció i abonat l'import, l'usuari rebrà una invitació per al registre a la plataforma ZOOM i poder obtenir així l'enllaç de connexió necessari per al seguiment en directe del curs.

 

 

 

DATES: 10 i 16 d'octubre de 2024.

 

 

 

HORARI: de 16.00 a 19.00 h.

 

 

 

PREU DE COL·LEGIATS: 150 €

PREU DE NO COL·LEGIATS: 195 €

 

FORMACIÓ BONIFICABLE:
Aquest curs és bonificable a través de la Fundación Estatal para la Formación en el Empleo (www.fundae.es).
Totes les empreses disposen d'un crèdit anual per a la formació dels seus treballadors/res, mitjançant bonificacions a la Seguretat Social. Això vol dir que l'empresa es pot desgravar de les seves cotitzacions a la Seguretat Social les quantitats invertides en la formació dels seus treballadors/res. Els participants de la formació han d'estar contractats en el Règim General de la Seguretat Social.

El Col·legi d'Economistes no realitza els tràmits necessaris per gaudir de la bonificació. Per a qualsevol aclariment contacti amb mruiz@coleconomistes.cat

 

 

 

PROFESSORA:

Sra. Maribel Salvador, llicenciada en Filologia Hispànica per la Universitat de Barcelona. Postgraduada com a Practitioner en Programació Neurolingüística per IRCO. Màster en Ecologia Emocional per la Fundació Àmbit. Amb més de 25 anys d' experiència formativa. Autora de diversos llibres entre ells "No limits. Lo que el mundo del deporte puede enseñarle a la empresa" o "Aprender a trabajar en equipo".

 

 

 

PRESENTACIÓ:

Al mercat laboral s'està donant una circumstància que canvia el model empresarial: les organitzacions no trobem gent ben preparada i la que troben no acostuma a mantenir un compromís amb l'empresa que els contracta.

 

El paradigma suposa un canvi d'època en la qual trontolla el relleu generacional. A més, se suma el canvi d'actitud dels professionals júnior: coneixen els seus drets, encara que, de vegades, obliden les seves obligacions. Hem passat de l'actitud passiva davant els reptes professionals, segons les generacions, a una actitud un xic contestatària.

 


Així, aquest curs dona pautes per trobar un equilibri sa entre els professionals júniors i els sèniors, que passa per un lideratge conscient i constructiu per tenir cura del talent en lloc de retenir-lo, per seduir el talent en lloc de contractar-lo. Resulta imprescindible assegurar que el relleu generacional es refermi, des del vessant assertiu, sense deixar de respectar la llibertat perquè cada persona prengui les seves decisions personals, però sempre des de la negociació i la comunicació no violenta.

 

 

 

OBJECTIUS:

- Conèixer les característiques de cada generació: des dels baby-boomers a la generació alfa.
- Fer una autoreflexió crítica de la nostra responsabilitat a l'empresa o al nostre equip.
- Seduir, en comptes de captar, el talent dels professionals júnior des de la motivació i el reconeixement.
- Cuidar el talent en lloc de retenir-lo.
- Saber comunicar-nos en moments d'estrès o de crisis amb l'equip, gràcies a la intel-ligència emocional (de l'IA a l'IE).
- Aprofundir en l'expressió de les crítiques constructives amb els membres de l'equip.
- Gestionar les emocions davant els conflictes i actituds desafiants, oferint tècniques assertives, per aconseguir autocontrol.

 

 

 

DIRIGIT A :

Col-legiats que treballin amb professionals júniors i /o professionals que necessitin eines per establir ponts amb les noves generacions.

 

 

 

PROGRAMA:

 

1. Habilitats comunicatives: establir les bases del meu rol a l'empresa
- Les diferents generacions des del baby-boomer fins a la generació alfa: necessitats i actituds vitals i professionals, conèixer és entendre.
- Construir ponts des de les diferents generacions davant la falta de professionals preparats i compromesos.
- Quin és el meu rol l'empresa?
- Em sento valorat/a?
- Com fomentar el talent en lloc de retenir-lo?
- De la IA a la IE: la intel-ligència emocional, la clau per comunicar-nos millor amb l'equip de treball.
- Frases que provoquen conflictes.
- Les quatre "es" de la comunicació efectiva i afectiva: emoció, empatia, escolta activa i elegància.
- Les dues "ces" per refermar als júniors: comunicació i confiança.

 

2. Eines assertives per a la resolució de conflictes Intergeneracionals
- Com aplicar tècniques assertives davant de conflictes i actituds negatives?
- Comunicació verbal i no verbal: saber explicar situacions especials o de crisis a l'equip Quines actituds emocionals limiten i quines possibiliten una relació professional eficaç quan hi ha un conflicte Intergeneracional?
- Tècniques de comunicació assertiva efectiva i afectiva: saber interrompre des del respecte, i saber escoltar sense perdre l'objectiu marcat.
- Autocontrol si escoltem: A mi no me ningunea nadie, sino me las piro (junior) i del Yo a este me lo cargo (cap més que líder).
- Saber fer crítiques constructives.


SEU DE BARCELONA

SEU DE GIRONA

SEU DE LLEIDA

SEU DE TARRAGONA