Col·legi d'Economistes de Catalunya Ir a la página inicial de CEC

Tornar al Menú

  • Estàs en:
  • El president del Port de Barcelona Damià Calvet detalla en una conferència al CEC el cicle d’inversions ecoeficients que han impulsat per als propers vuit-deu anys [VIDEO]

Notícies

21 jun 2022

El president del Port de Barcelona Damià Calvet detalla en una conferència al CEC el cicle d’inversions ecoeficients que han impulsat per als propers vuit-deu anys [VIDEO]

Notícies del Col·legi

Voti:

Resultats: 

0 punts

 0  Vots

La Comissió d'Economia Territorial i Urbana del Col·legi d'Economistes de Catalunya ha organitzat una conferència centrada en un nou cicle d'inversions ecoeficients que han impulsat al Port de Barcelona de la mà del seu president Damià Calvet.


En primer lloc, Calvet ha recordat que els límits físics del Port de Barcelona són al nord, Barcelona; al sud, el riu Llobregat i el Prat de Llobregat; a l'oest, la Zona d'Activitats Logístiques i a l'est, la Mediterrània". També ha explicat que "en aquests confins físics engloben un recinte de 1.112 hectàrees de superfície i més de 23 quilòmetres de molls que inclou 31 terminals especialitzades en tota mena de mercaderies". Damià Calvet ha comentat que es tracta d'un port "divers" que conforma "un ecosistema de 500 empreses on treballen diàriament al voltant de 37.000 persones, l'equivalent a l'1,1% de l'ocupació de Catalunya, i que aporten 3.530 milions d'euros a l'economia, el 2% del PIB".


Calvet ha recordat que "els límits del Port de Barcelona estan perfectament definits des de l'aprovació del Pla Delta l'any 1994 i no variaran". En aquest sentit ha afirmat que "l'aspiració del Port no és créixer en superfície sinó en generació de riquesa que reverteixi en el benestar de les persones". El president del Port de Barcelona ha explicat que "hem iniciat un cicle inversor que suposarà invertir més de 1.500 milions d'euros en els propers vuit-deu anys en projectes clau que han de servir per completar el pla estratègic del port i guanyar en eficiència i sostenibilitat".

Calvet ha explicat que es tracta de quatre grans blocs obres. El primer passa per completar el moll de l'Energia i guanyar en número d'atracaments, "cosa que permetrà guanyar en capacitat i eficiència en el trànsit". El segon es centra en acabar el moll Adossat, que permetrà la construcció dels terminals de creuers pendents per allunyar-los de la ciutat. També es completarà la dàrsena sud i el Moll del Prat per poder gestionar contenidors. El quart bloc té a veure amb el node viari i ferroviari amb les terminals de l'antiga llera del riu Llobregat per impulsar la intermodalitat i el transport de mercaderies.


Finalment ha destacat que "el Port de Barcelona també vol acostar els usos culturals i esportius al Port" i en aquesta línia ha recordat "la gran fita d'organitzar la Copa Amèrica el 2024 i ha afegit que "estem treballant amb la idea que el Liceu de Barcelona tingui la seva segona seu a l'espai de l'Imax del Port Vell".


"Al Port de Barcelona apostem per la innovació i la sostenibilitat per convertir-nos en un smart port al servei de l'economia i l'ocupació", ha afegit Calvet, el qual ha conclòs subratllant que "la fortalesa del port és fortalesa de país".


El degà del Col·legi d'Economistes de Catalunya Carles Puig de Travy ha donat la benvinguda i ha clos l'acte, el qual ha presentat el membre de la Junta de Govern i vicepresident de la Comissió d'Economia Territorial i Urbana del Col·legi d'Economistes de Catalunya Miquel Morell. Carles Puig de Travy ha recordat que "la història de Barcelona i Catalunya no es pot separar del mar" i ha afegit que "el Port és un accelerador del dinamisme de l'economia catalana".

 

 

 

Comparteix-nos:  

Cerca en 1 click

SEU DE BARCELONA

SEU DE GIRONA

SEU DE LLEIDA

SEU DE TARRAGONA