Col·legi d'Economistes de Catalunya Ir a la página inicial de CEC

Tornar al Menú

  • Estàs en:
  • La nova Comissió de Màrqueting, Comunicació i Projecció de Negoci celebra el seu primer acte

Notícies

6 jun 2024

La nova Comissió de Màrqueting, Comunicació i Projecció de Negoci celebra el seu primer acte

Notícies del Col·legi

Voti:

Resultats: 

0 punts

 0  Vots

El Col·legi d'Economistes de Catalunya va celebrar el dimarts 5 de juny el primer acte de la nova Comissió de Màrqueting, Comunicació i Projecció de Negoci, que neix amb la voluntat de posar en valor la figura de l'economista en aquests àmbits i de treballar transversalment amb totes les comissions de l'entitat.

 

Tal com va explicar el president de la Comissió, Víctor Bottini, en una entrevista publicada al número 187 de la revista Informatiu de l'Economista, "el màrqueting i la comunicació permeten que els negocis sobrevisquin". Independentment de si una empresa és gran o petita, necessita una estratègia de màrqueting i comunicació per garantir la seva viabilitat.

 

L'acte va portar per títol "El valor de l'economista en la comunicació", amb l'objectiu d'emfatitzar que l'economista exerceix un paper crucial en la comunicació a l'hora d'interpretar i transmetre dades complexes de manera comprensible per al públic. La seva capacitat analítica és essencial per a desglossar tendències econòmiques. Però també és imprescindibles que incorpori noves tecnologies a la seva professió, com ara les xarxes socials, per arribar a una audiència més àmplia i diversa, al mateix temps que posiciona al capdavant la seva companyia.

 

Bottini ho va resumir amb les següents paraules: "La comunicació és més important que mai i els economistes tenim moltes coses a dir des de l'àmbit de les dades".

 

Quatre experts van participar en la taula rodona i van debatre al voltant de vàries qüestions. Pep García, economista, empresari i president de la Delegació de la Cambra de Comerç al Vallès Oriental i de la Unió Empresarial Intersectorial (UEI) va parlar de la importància dels economistes per les associacions empresarials, els gremis, les patronals, i els sindicats, entre altres, destacant que un dels problemes que tenim actualment és la falta de lideratge.

 

Carme Casablancas, economista i professora de la Universitat Autònoma de Barcelona (UAB), va fer referència a la necessitat de que els economistes estiguin presents en les xarxes socials, però va advertir que la desinformació és el principal repte que afronten els professionals en aquest context.

 

Víctor Costa, economista, periodista i consultor de comunicació corporativa, va reflexionar sobre la pertinència de comptar amb economistes als mitjans de comunicació per garantir informació rigorosa, contrastada i de qualitat.

 

Finalment Ariadna Belver, vicepresidenta de WIRES, Women in Real Estate Spain, i directora del programa Lideratges d'Onda Cero Catalunya, va explicar el valor d'incloure economistes en l'organització de grans esdeveniments i fòrums firals.

 

D'altra banda, Oscar Torres, expert en transformació de negocis B2B i professor d'ESADE, va oferir la ponència "Sense B2B no hi ha negoci".

 

El degà Carlos Puig de Travy, encarregat de donar la benvinguda, va destacar la pertinència de crear la Comissió de Màrqueting, Comunicació i Projecció de Negoci, a qui va desitjar molts èxits.

 

 

Comparteix-nos:  

Cerca en 1 click

SEU DE BARCELONA

SEU DE GIRONA

SEU DE LLEIDA

SEU DE TARRAGONA